czwartek, 29 marca 2012

Rurki, bita śmietna - poezja!

Hejka! Weszłam dzisiaj na bloga, patrzę a tu jakieś 567 wejść... myślę sobie: kurcze, przecież ostatnio było tu jakoś tak około 420... o co chodzi?wchodzę w statystyki i widzę:

Liczba wyświetleń stron dzisiaj : 64
Liczba wyświetleń stron wczoraj: 78

jeszcze niżej:

Wyszukiwane słowa kluczowe:
wiosna: 75
lata 20: 5
itd itp

Fajnie... chodzi tu tylko o to zdięcie z krokusami... 
Ale dla osłodzenia życia dodam, iż tydzień temu moja mama miała urodzino-imieniny i z tej okazji z moją pomocą stworzyła takie oto pyszności (muffinki dyniowe z pestkami oraz rurki z bitą śmietaną i wiśniami kandyzowanymi) 




 Miało być 'z kuchnią w tle', więc proszę: przepis na rurki z bitą śmietaną (lub kremem karpatkowym, do wyboru) zaciągnięty z mojewypieki.blox.pl 


Składniki na około 60 rurek (każda 7 cm długości):
  • pół kilo mąki
  • 25 dag masła
  • 25 dag kwaśnej gęstej śmietany
  • szczypta soli
Ciasto szybko zagnieść i dobrze schłodzić w lodówce, owinięte w folię. Wyjąć, podsypując mąką - rozwałkować, ale bardzo cieniutko, na grubość 1 mm. Pokroić w długie paski, o szerokości około 1,5 cm. Rurkę posmarować masłem, nawijać na nią paski, zaczynając od części węższej do szerszej. Jedną stronę rurki obtoczyć w cukrze, układać na natłuszczonej lub wyłożonej papierem blaszce.
Piec około 15 minut w temperaturze 200ºC. Rurki powinny być jasnozłote. Wystudzić, nabić kremem lub bitą śmietana.
Smacznego :)










1 komentarz:

bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)
każdy bardzo wiele dla mnie znaczy
jeśli macie jakieś pytania, lub chcecie wyrazić swoją opinię, piszcie!