czwartek, 19 kwietnia 2012

Tort urodzinowy

Przedwczoraj miałam urodziny. Czternaste. Żeby nie było nudno, z tak cudownej okazji postanowiłam przynieść do szkoły tort i to nie byle jaki. Na początku miał być 'glan', ale  końcu wyszła paleta. Ciasto to tzw. stefanka, czyli bardzo cienkie placki biszkoptowe przełożone kremem czekoladowym z dodatkiem kawy i alkoholu. Na spodzie i na wierzchu dołożyliśmy blaty z orzechowej bezy. Pyycha...
Wygląd nie jest doskonały, ale jak to mówi moja pani od angielskiego o tłumaczeniu na polski swojego języka:
'język jest jak kobieta: jak piękny, to nie wierny'
Tak samo jest z tortem. Razem z mamą doszłyśmy do wniosku, że wybieramy wierny, to znaczy postawiłyśmy na smak. Tak naprawdę, gdybyśmy użyły zamiast kremu i bez masy cukierniczej (jest mdła i słodka), to uzyskałybyśmy  dzieło sztuki. Ja osobiście uważam, że jest cacy. Taki domowy ;)
Zdięcia robione na szybko, przed szkołą:



Aha i zanim zapomnę:
Wczoraj kolega mojego młodszego brata (10 lat) wjechał w jakąś babcię (także jadącą na rowerze). Wiem, że to dziwne, ale jakoś mu się udało :). Ze sprawozdania mojego brata wynika, że ich dialog był taki:
(fragment; K- kolega; B- babcia)
chłopiec wjeżdża w moherową staruszkę, ta się wywraca kląc pod nosem jak szewc
(...)B: Ku**a!
     K: Przepraszam!
     B: Przepraszać to sobie możesz w domu gnoju jeden! 
     K:?! (...)

Niedługo wstawię kolejne modelinowe wyroby, na razie męczę się z Photoshopem, poza tym internet co chwilę nawala. Do zobaczenia!

3 komentarze:

  1. Wszystkiego najlepsiejszego oczywiście :) Genialny ten tort! Z czego zrobiłaś pędzelek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Pędzelek zrobiony został z marcepanu (był trochę przesuszony, więc dodałam parę kropli wody), pomalowany czekoladą

      Usuń
  2. Śliczny torcik :) na prawdę ciekawy pomysł na tort.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń

bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)
każdy bardzo wiele dla mnie znaczy
jeśli macie jakieś pytania, lub chcecie wyrazić swoją opinię, piszcie!